Lepoa ja lohturuokaa

Oon viettänyt superlöhö päivää tänään. Ehdin jopa kaksi päivää käväistä töissä edellisten vapaiden jälkeen, mutta sanotaan nyt vaikka, että tuntui ansaitulta tämäkin vapaa taas. Suunnitelmissa oli puuhailla kaikenlaista ja tavata ystävää, mutta ystävä sairastui ja minulle iski laiskuus. Olenpa sitten hyvällä omalla tunnolla vaan maannut ja katsellut telkkaria koko päivän.

Tiedättekö sen tunteen, kun on tosi väsynyt ja ulkona on pimeää ja märkää. Silloin haluais vaan käpertyä peiton alle ja ainakin itse alan himoitsemaan jotain lohturuokaa. Pohdittiin eilen töissä erilaisia lohturuokia; se voi olla toiselle makkarakastiketta, toiselle sosekeittoa tai vaikka lihapullia ja perunamuusia. Itse kallistuisin tuohon lihapullia ja perunamuusia linjaan, vielä kun porkkanaraastetta siihen kaveriks. Mutta siis tultiin lopulta siihen tulokseen, että lohturuoka on tuollaista äitien tekemään ruokaa tai sit jotain helppoa syötävää - ei siis mitään mitä pitäisi kovin pureskella. Minulle se eilen oli bataattisosekeittoa ja pehmopaloja. Lohdutti mukavasti peiton alla popsiessa. Kun olin vielä töissä leiponut itseterapiaksi pullaa, niin eilisen ruokalista oli oikein hyvä ja kaikenkattava.

Tänään olen telkkarin tuijottamisen lomassa aloittanut (ja jättänyt kesken) kahdet villasukat ja vielä kolmannetkin, mutta ne taitavat jopa valmistua. Kirjoneuleet on hirveeeeeen kivoja, mutta mun kärsivällisyys ei riitä siihen että joka kerroksella pitää katsoa ohjetta. Tykkään ennemmin soveltaa. Nuo apinasukat on kuitenkin niin söpöt (eikä kovin haastavat), että ne on tehtävä valmiiks asti. 


Kunnon vapaapäivän taitaa tunnistaa siitä, ettei poistu asunnosta kertaakaan ulos. Tosin siitä ehkä saa itselleen myös hiukkasen huonon omatunnon. Pyhpah. Olin ansainnut lepopäivän, eikö niin?

Piti muuten sunnuntaina vielä laittaa viikon viimeinen ohje ja kirjoittaa jotain, mutta olin niin uuvuksissa töiden jälkeen etten jaksanutkaan. Täytyy joku päivä naputella ohje tänne, se on jo valmiiksi valittuna. 

4 kommenttia

  1. Voi vitsi miten söpöt apinat noista tulee, en kestä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö ! Täytyy ehkä tehdä sellain aikuisten kokoiset itsellekin..

      Poista
  2. Tuo on niin tuttu tunne! Pimeän ja märän aikana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vain ! Kuitenkin myös kovin lohdullinen tunne :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit! You just made my day a bit better.