Kohtauksia

Random kohtaamisia ja ajatuksia, joista ei saa omaa tekstiä, mutta jotka ovat jakamisen arvoisia.

--

Olemme lähdössä tyttöjen kanssa lenkille. Pihalla leikkii kolme poikaa.

Poika1: "Onko sulla siellä vauva!?! Siistiä, saanko tulla katsomaan?"

Minä: "Tottakai, tule vaan. Täällä on kaksikin vauvaa."

Poika1: "Onpa ne suloisia ja pieniä."

Poika2: "Hei oletko sinä virolainen?" 
(Osoittaen kysymyksen minulle.)

Minä: "Minäkö? En. Ihan suomalainen olen."

Poika3: "Minäkin olen suomalainen!"

Poika2: "Minäpä olen virolainen."

Poika1: "Ja minä tansanialainen."

Minä: "Ja nämä meidän tytöt on puoliksi gambialaisia."

Poika1: "Aika siistiä.."

Aika siistiä, niinpä. 

--

Neiti 9- vuotias katselee meidän hääkuvaa.

"Onpa kaunista, kun toinen on tuollain tumma ja toinen vaalea. Täydennätte ihanasti toisianne."

--

Tiedättekö kun elokuvissa lennähtää mainoslehtinen päähenkilön kasvoille - tuossa lehtisessä on joku sellainen mainos/teksti, joka antaa suuntaa päähenkilön elämään. Itselleni lennähti naamaan lähipitseria mainoslehtinen - mitä tästä pitäisi tulkita?

--

Yllätyn jatkuvasti siitä, miten ensinnäkin paljon Suomessa on kaksosia, nyt kun heihin kiinnittää eri tapaa huomiota. Toisaalta yllätyn myös siitä, miten moni tulee asiasta juttelemaan ja miten monella on itsellään/lähipiirissa kaksosia tai on itse kaksonen. Vetävätkö kaksoset toisiaan puoleensa jotenkin mystisesti? 

-- 

Erään kerran Tampereella;

Isämies ihmetteli ääneen;

"Why is everyone saying moro? What does it mean?"

Kerroin, että se on vaan tamperelaisittain tervehdys ja sittemmin siitä on tullut hyvin käytetty sana meidän perheessä. Erityisesti sillä voi hauskuuttaa tuota tampereen puolen sukua - puhua samaa kieltä. 

--

Kävelin kotiin lähikaupasta ja katselin, kuinka harakka söi pashaa suoraan purkista. Se teki minut aika surulliseksi. 

--

Ei kommentteja

Kiitos kun kommentoit! You just made my day a bit better.